13 April 2009

Pimp my sommarstuga

Inatt drömde jag att jag pimpade sommarstugan. Väggarna målades rosa och jag klistrade upp små skimrande paljetter överallt. Guldgardiner var ett självklart val och i golvet satt nedsänkta elektronikprylar som sakta hissades upp vid ett enda knapptryck på en specialdesignad fjärrkontroll (läs: "tryckar'n" på småländska). Mitt i rummet fanns en chokladfondue, från taket hängde det silvertrådar och stora statyer och byster var placerade längsmed väggarna. Istället för krukväxter stod snygga skor placerade på fönsterbrädan och köket var á la Gordon Ramsey stajl.

Nu efteråt börjar jag starkt tvivla på hur allt står till med mig. Man kan ju undra om det var en önskedröm eller mardröm eller rent av sagt begäet av att behöva synas som tog ett litet snedsteg i sömnen. Jag skulle säkerligen varit den enda i ett helt bondromantiskt kustsamhälle med den stilen i varje fall kan ju lite lätt påpekas.

No comments: