27 April 2009

Ett brev till vännerna om livet och det som komma skall

Hej mina damer!

I morse var allra sista gången jag masade mig upp kvart över fem för att ta tåget till Jönköping. Och nu sitter jag här, tittar ut över glittret på sjön och tänker att det ska bli väldigt roligt att ta nya tag här i livet. Världen blir lite vackrare när det är vår. När man kan låta vinden blåsa i ansiktet utan att bli frostbiten eller att sitta på gräset och virvla in tårna i stråna. Och nu till helgen blir allt nästan som förut, åtminstone för ett tag (trots att vi saknar Fanny så att hjärtat gör ont).

Och jag har köpt bil. Och gjort en budget, sparplan och återbetalningsplan. No more spontanshopping här inte...(fast jag tänker smita ner på stan på lunchen för att handla mig en blommig klänning och nån kofta i illande färg - en sista gång typ). För ett år sedan trodde jag aldrig att jag skulle bli sambo, dubbel lägenhetsinnehavare, bilägare och börja på mitt andra jobb. Känns knasigt och jätteläskigt.

Nu ska jag försöka jobba duktigt måndag och tisdag, försöka producera en powerpoint som inte suger totalt. På onsdag ska jag försöka att inte låta nervositeten ta över utan med ett coollugnt intryck leda en hel jäkla konferens. Sen ska jag försöka hinna baka också, kärleksmums att bjuda femtio pers på och tiramisu till filmklubben på onsdagkvällen. Det är perfekt att göra sin sista dag på torsdag då det är 6 timmars dag. Halva dagen går åt till att fika och ta farväl av de som sakta men säkert vaggat mig in i arbetslivet och sen äter man långlunch och sen flexar man ut lite tidigare och åker hem till Göteborg. I sin nya bil. Jeez, jag funderar redan på hur alla filbyten och icke-krockar ska gå till.

Vi ses till helgen!

Love

No comments: