30 April 2009

Hejdå staten

Idag avslutar jag min statstjänstemannaperiod och lämnar bibelbältet för ett saltstänkt kustsamhälle. Så i eftermiddag hämtar jag ut min nya, fina och (än så länge) shiny bil från bilfirman och cruisar hem till Göteborg. Fast så mycket cruisa vet jag inte om det blir, jag kommer snarare sitta och oroa mig för och sedan vara livrädd för filbyterna vid Olskroken.

Ja jag har köpt en bil utan att kunna köra den. Eller alltså körkortet ligger sedan 5 år tillbaka i plånboken och det är superbra...när man ska komma in på krogen, gå på systemet, när SJ inte påstår att jag inte är "ungdom", eller när man vill höra kommentaren "va?? Är det där verkligen du?". Då är det värsta lifesavern. Men i övrigt är det skräp. Landsväg är min grej, och stora parkeringar som man kan hitta vid Ikea, stadskörning och fickparkering är big no no.

Jag funderar faktiskt på att damma av min gamla körkortsbok och eventuellt ta en körlektion inne i Göteborg. Men det är jag alldeles för lat och för snål för. Well, mina medtrafikanter får helt enkelt hålla ett litet extra öga öppet.

1 comment:

Ingrid said...

Jag blev superduktig på att fickparkera... när jag jobbade i Strömstad! Jag lovar, fickparkering är piece of cake -Göteborgskörning däremot är jag också livrädd för! Ses på tisdag!