04 April 2009

Helgshopping

Det räcker liksom inte med att åka tåg i två timmar från jobbet och hem, som grädde på moset skulle jag ge mig ut i fredagsshoppingen och försöka hitta mig en vårjacka. Med vetskapen om att jag förmodligen skulle bli gnällig av att armbåga mig fram i vimlet och åka hem småtjurig. Men baktanken med det hela var att jag skulle slippa åka ner till stan idag och istället kunna sitta hemma, läsa inredningstidningar hela långa dagen och bara slappa.

Jag hittade ingen jacka. Eller jo, en svart, tämligen vanlig (egentligen ganska så tråkig) och definitivt inte 1300-kronorssnygg. Jag åkte således hem tomhänt och tjurig.

Under natten har jag dock drabbats av värsta inredningsrycket och jag planerar en tripp till Rusta för att se om de fått in några söta saker som kan få följa med hem. Jackan fick sin chans igår, idag tänker jag (i ren protest och som en svit av gårdagens tjurighet) istället bränna pengarna på inredningsprylar. Så det så.

No comments: