18 April 2009

Choklad med choklad

Först satt jag och O och kollade på reprisen av Du är vad du äter. Efter två sekunder blev jag rastlös, gick till bokhyllan och plockade fram Leilas fina kokbok A piece of cake och bakade kladdkakemuffins istället. Medan jag i godan ro står där köket, badar i solstrålar och nynnar lite vackert på En sockerbagare började Anna Skippers myndiga stämma mala inuti mitt huvud om att det praktiskt taget puffar sockerdamm ur öronen på mig - men att sockerpuffandet lätt går att bota med lite alger och meditation. Jag slutar röra i smetskålen och framanar en bild av där Leila med vänlig stämma vill påminna mig om att choklad är medicin för själen.

1 comment:

Anonymous said...

Ååå, jag älskar Leila! Har du sett hennes julprogram?

Fin blogg, kikade in här av en slump, men hit kommer jag säkerligen tillbaka!!