19 April 2009

Dagens dos av bitterhet

Min söndag har varit ovanligt bra. Inte alls kantad av den annars så påträngande söndagsångesten. Inte ens då jag satte mig på bussen till Jönköping för att vara borta en hel vecka och inte kommer hem förrän på fredag igen. Nichts, zip, nada.

Kanske är det för att jag har en bra bok som jag har plöjt över 100 sidor i idag. Eller kanske för att jag drack världens smaskigaste och sötsliskigaste chailatte i eftermiddags. Eller för att solen skiner och för att Vättern hade bestämt sig för att vara lugn och ickeblåsig när jag knatade till mitt övernattningsrum.

Men lite bitter är jag faktiskt. Och det är för att knappt någon (nu var det ju visserligen en häromdagen såg jag (all eloge till dig!) som tycker eller tänker något om det jag skriver. Liiiite tråkigt. Liiiite snålt. Faktiskt. Snåljopar.

No comments: