07 April 2009

Lågkonjunkturens hjältar

I söndags var vi en sväng på Ikea och trots att vi bara hann vara där en halvtimme kunde jag vid kassan konstatera lite snabbt att det kommer bli dyyyyrt att utrusta en hel lägenhet till.

I går var vi en sväng på Ikea och efter en timme kunde jag snabbt konstatera att jag kommer ruineras av att utrusta en hel lägenhet till.

Så när vi ändå hade ångan uppe slängde vi på en xbox 360 och en dansmatta på konsumtionsberget (eller, försvaret säger följande: vi har funderat på det sedan i somras och nu var det ett schysst erbjudande..., vilket betyder att den gamla xboxen får följa med till sommarstugan. Yay!)

Lite smått onödigt var det kanske. Inte så lite heller för den delen. Å andra sidan var allt som vi köpte på Ikea nästan trist nödvändigt. Och det återstår nog både en och två rundor till på Ikea innan biffen är fixad.

Oskar, citat: Jag känner mig som en Lyxfällanperson... Eller nej vi är lågkonjunkturens hjältar, det är vad vi är. Slutcitat

No comments: