19 April 2009

Mönster och lite mer mönster

Jag är inte speciellt konstnärlig. Inte heller har jag erhållit samma pysselgen som mina systrar har. Men jag tycker väldigt mycket om fina ting. Så precis som kråkor gillar allt som glimmar, gillar jag mönster, färger och former. Här är några mönster som bor hemma hos oss.


Tekoppen "Lillemor" har jag fått av pappa (som fördelaktigt är antikhandlare!). Jag har fyra stycken men precis som jag tycker med allt 50- och 60-talsporlin tycker jag de nästan är alltför fina för att drick
a ur. Men bara nästan.


Porslin från Lagerhaus.


Bilden till vänster föreställer min anslagstavla som jag klätt i ett tyg från Åhlens. Till höger syns några av mina tusen soffkuddar med fodral från Ikea.


Jag är en burkoman. Alla burkar som är fina får gärna stå framme. Och de får gärna innehålla te. Alla borde äga en Kusmi Tea-burk. Det finns många smaker att välja mellan, men jag valde mitt te på färgen på burken istället. Ovan står en klassisk teburk som jag fått av ena syrran i födelsedagspresent nån gång. Bilden i mitten visar en lilamönstrad och blommig burk från Greengate och burken med texten "Boîte à Biscottes" under har jag fått av min andra syrra i julklapp.


Här är ett loppisfynd. En röd burk med mintgrönt lock och med ett sött rosenmönster på, men eftersom jag redan har så många bukar i köket så använder jag denna till att förvara pärlor och annat pyssel i.

No comments: