21 April 2009

Chipset da katt

Jag är kattvakt åt katten Chipset i några dagar. Den är svart och liknar inte alls ett chips så jag vet inte riktigt bakgrundshistorien till att den heter just så. Kanske gillade hon att äta chips när hon var liten (katten alltså - fast det går säkerligen att applicera på matten också), vad vet jag. Katten heter Chipset i alla fall. Chipsets matte och husse är på semester och har bett mig kolla till henne och klappa lite på henne efter jobbet. Eftersom jag tror jag var en katt i mitt förra liv och med största sannolikhet trivdes väldigt bra med att ha nio liv, en svans och mörkersyn har jag liksom hängt hemma i deras lägenhet timtals och åter timtals, klappat på katten, burit på katten, matat katten, lekt med katten, vattnat blommorna med katten i hasorna, kliat bakom kattens öra, somnat med katten i soffan etc etc (ja ni fattar...jag har hängt där en del).

Chipset är en väldigt gosig katt, no doubt about that. Dock har hon en liten förvrängd bild av verkligheten. Den allra roligaste sysselsättning av alla i hela världen är att stirra på fiskarna i akvariet för att se om de blinkar. Chipset är helt enkelt för söt för att förstå sitt eget bästa.

No comments: