01 November 2007

En trollhasseljul

I tisdags var det +8 grader ute, men det luktade ändå snö i luften. Och i samma veva som oktober blev november slog julhysterin till i mitt huvud. Ja, jag vet... det är absolut alldeles för tidigt men jag kan inte hjälpa det. Jag vaknade av att jag nynnade på Rudolf med röda mulen. Jag vill ha en julgran iår. Men så kom jag till den insikten att en gran behöver lika mycket kärlek som en katt. Och eftersom jag insett att jag inte kan ha en katt kan jag förmodligen inte ha en gran heller. Men jag måste ju ändå hänga upp min julpyntsamling någonstans och då föreslog min inredningstokiga storasyster att jag skulle köpa trollhasselgrenar och hänga i fönstret. Därför har jag varit ute på trollhasselgrensjakt. Jag hittade först en bunt väldigt späda och alldeles odugliga grenar för att sedan hitta den mest gigantiska man någonsin kan tänka sig men till slut hittade jag två mindre grenar (som såg för små ut när jag köpte dem, men visade sig passa som handen i handsken när jag kom hem). Det är en sak att inhandla min substitut-gran, men jag antar att det inte är tillåtet att hänga upp grenarna i fönstret än på ett tag. Och när jag ändå var i jul-taget köpte jag mig Amelias jultidning.

No comments: