13 November 2007

Att göra det med stil

För den som vet så är jag en skooman. Jag har en viss förkärlek till att köpa skor, gärna ett par i veckan. Jag älskar mina mörkbruna Le Coq-skor. Problemet är bara att de är väldigt varma på sommaren och väldigt hala på vintern. Det var jag och pensionärerna som halkade över torget idag och höll tungan rätt i mun. En yngre kille (när man är tjugotvå år och skriver "yngre kille" menar man någon som är kring tjugostrecket) sprang förbi med lätta steg och jag muttrade lite tyst för mig själv något om hur han vågade springa när alla andra praktiskt taget smyger fram. Sen tänkte jag att han förmodligen inte hade lika snygga skor som jag och att jag åtminstone halkar omkring med stil. Ska man se löjlig ut så kan man lika väl se bra ut medan man gör det.

No comments: