19 November 2007

Hakuna matata

Lantlolla som jag är höll jag på att tappa hakan när några klasskompisar såg en skylt som varnar för kossor och utbrast "vilken söt skylt, jag har aldrig sett en sådan förut!". Jag är uppväxt med dessa skyltar med femtio meters mellanrum ungefär.

Och trots att det tar emot att erkänna det så råkade jag ut för en liknande situation förr förra helgen när jag och syster gjorde vår utflykt till julmarknaden.

- Såg du skylten? Jag har aldrig sett en sådan förut. Sa jag till min syster som kör.
- Nä? Vad var det för skylt.
- Varning för vårtsvin.
- Åsa, vårtsvin är sådana som Pumba. De lever i Afrika.
- Jaha! Men det var nog inte skogen full av Pumbor de syftade på.
Det var kanske vildsvin då.

Det finns de som brukar kalla mig för en klok människa. Jag klandrar dem inte om de nu börjar tvivla en aning (pyttelite bara). Men visst vore det lite mysigt med Pumba skuttandes omkring i skogen.

No comments: