25 November 2007

Stolthet och skönhetsfläckar

Stolthet.

Jag vill leva mitt liv, göra mina val och kunna se tillbaks på mitt liv och känna stolthet. Stolthet över att ha gjort det allra möjligaste för att ha ett fint liv. Jag vill ta tillvara på det som är bra. Förkasta det som inte gör mig lycklig. Jag vill överleva och känna mig stolt.

Denna meningslöshet som jag varje morgon vaknat upp till den senaste tiden håller inte längre. Jag är trött på livet och det ska man inte vara vid tjugotvå års ålder. Det håller inte i längden - det gör mig knappast stolt. Så jag köpte mig lite böcker idag. Jag tänker fylla mitt inre med andras ord, tankar och erfarenheter. Och så köpte jag mig en hyacint så att jag kan se hur någonting växer och att tiden inte står stilla.

Jag ger upp tanken att sträva efter någonting perfekt. För perfekt existerar inte. Även den mest retuscherade reklamskylt har sina skönhetsfläckar.


No comments: