12 November 2007

Det går över tills jag gifter mig

Min systerson ska bli storebror till vårkanten. Men han vill helst ha en lillebror. Och om han inte får en lillebror så går det bra med en hund istället. Det är lika kul att diskutera ämnet varje gång.

Jag är fortfarande kvar bland granarna i skogen. Men det är åtminstone lite snö som piffar till grenverken och den annars så höstgrå marken. Jag har egentligen ingenting speciellt att göra. Jag fuskade så pass mycket på dataspelet igår att jag råkade komma så långt att man skulle använda disc 2, och den har jag inte med mig. Strunt samma, egentligen skulle jag nog behöva vila mig lite från allt som har med datorer och internet att göra. Egentligen skulle jag nog behöva förlika mig med mina tankar som far omkring i huvudet på mig. Egentligen borde jag fråga min fyraårige systerson om råd vad gäller det mesta, för han är bra mycket mer logisk och enkel i sitt tänkande än mig. Man brukar få väldigt söta, men gud så ärliga svar.

Ibland önskar jag att jag var liten igen. Då kunde man minsann gråta en skvätt utan anledning men skylla på att man fick en sticka i foten. Man slapp bekymra sig för något och jag minns att jag aldrig kände mig speciellt ensam. Som barn kan man säga att man inte tycker om maten, utan att någon tar illa vid sig, och så slipper man äta upp. Som liten stod de svåraste valen mellan huruvida man skulle välja en Piggelin eller en 88 när farfar bjöd på glass. Som liten hade man någon som tog hand om en när man var sjuk och ställde ett iskallt saftglas bredvid sängen. Och om man var ledsen fick man krypa ihop i en famn och bli tröstad. Ofta gick man därifrån med orden det går över tills du gifter dig!

Jag har några år på mig.

No comments: