20 November 2007

Ett cocktailglas med c-vitamin, tack!

Ett försök att ta mig ur min apati. Med pencillinet flytande i mitt blod och med budgettejp från någon lågpriskedja har jag försökt tejpa ihop mitt hjärta och min själ. Åtminstone idag. Jag tog en varm dusch, bytte från mina mjukiskläder till en svart klänning (med tjocka strumpbyxor under förstås), jag sminkade över mina mörka ringar under ögonen och satte lite rouge på mitt bleka ansikte. Jag log åt min spegelbild. Vilken pajas jag är ibland! Så gick jag ut till köket, tog fram ett cocktailglas och hällde i en c-vitamin (hallon och tranbär), tände lite ljus, gick till vardagsrummet och satte på Babyshambles. Nu struttar jag fram i min lägenhet, tar mig i kragen och städar upp all sjukdom och fallna tårar samtidigt som jag smuttar på min hälsodrink och lagar spenatsoppa!

No comments: