22 November 2007

Att marknadsföra sig själv

För den som har varit på en av handelshögskolans arbetsmarknadsdagar vet att det tenderar att vara ett ganska så påkostat jippo. Lilla julafton skulle man väl också lite krasst kunna säga. Jag brukar spendera tiden med att sno åt mig gratispennor och godis, men eftersom jag får ut min examen till våren tänkte jag att det var hög tid att göra något mer seriöst av det hela. Att marknadsföra mig själv! Men tyvärr började luften pysa ur tre meter innanför entrén och fortsatte pysa sakta men säkert ju längre in i djungeln av montrar jag kom och käcka leenden blev alltför närgångna. Först när jag gick in på toaletten och såg mig själv i spegeln märkte jag hur illa det verkligen var. Jag smälter samman med Göteborgs grå och dystra väder. Blek och glåmig stod jag och tittade in i mina trötta ögon. Här kan inte marknadsföras något. Inte idag. Jag nöp mig i kinderna för att få lite färg och snodde åt mig en bulle, en macka och lite chips från montern med gratismat och knatade hemmåt.

Jag tar tag i det där nån annan dag. Någon dag med lite mer energi till övers.

No comments: