01 February 2008

Att finnas till

Gårdagens roligaste nr 1:

Hurtbulle. Ett underskattat ord som fångar de flesta på Friskis och Svettis. Jag kunde inte annat än bryta ut i ett totalt fnitter när jag var på jympapass igår (enligt mig stavas jympa med g istället för j, men inte på friskis...och de är säkert lite mer rutinerade på just det ordet). Ledaren var en man i sina bästa år, snarare lik en tyngdlyftare än en jympainstruktör och jag höll på att tappa hakan när jag insåg hur lätt han studsade upp och ner och vickade på höfterna bättre än Jay från Topmodel. He got the move helt enkelt.

Gårdagens roligaste nr 2:

Det var snöstorm här i gårkväll och vinden har ännu inte mojnat. Men på gatorna i Majorna rullade glassbilen omkring ändå. Eftersom den inte tutade något så antar jag att den åkte sin sedvanliga runda bara för att den var tvungen.


Idag har jag mest lyckats trampa på en bananskiva och hällt oboy bredvid munnen. Och nu ska jag gå och bli vän med James Dean.

No comments: