12 February 2008

Att unna sig blommor till vardags

Det är dags att försöka ta tag i sitt liv, åstadkomma lite nytta och tillföra världen något. Så jag har varit och handlat och hoppar just nu omkring och städar och plockar lite till tonerna av Jack Johnsson. Om någon ser mig genom fönstret så undrar de nog vad jag håller på med, men det är bra mycket roligare att dansa omkring och göra någon nytta än släpa fötterna efter sig. Jag tänkte ta mig an allt skolarbete jag hittills har skjutit på framtiden eftersom det finns bra mycket roligare saker att sysselsätta dagarna med. För framtiden har hunnit i kapp mig och jag kan inte längre förneka att jag har en hemtenta att lämna in nästa vecka och endast en löjlig bråkdel är skriven.

Jag längtar efter att systers bebis ska kika ut till oss i världen. För då kan jag frossa i söta bebiskläder och ha en mycket mycket bra anledning till att åka och hälsa på. Jag tror syster längtar ännu lite mer än vad jag gör eftersom det ändå är hon som bär omkring på sin vackra vackra jättemage som tyvärr ter sig lite otymplig och bråkig emellanåt.

Jag köpte mig en bunt mörklila tulpaner häromdagen. Man blir så glad av att se dem. Och igår passade jag på att köpa en kruka med krokus. Något har hänt med luften trots att det bara är februari. Det luktar vår och jag känner mig lite bättre till mods.

No comments: