16 February 2008

Lördagsterapi

Idag har jag och Fanny suttit några timmar i ett växthus. Som terapi för att kunna lösa våra stundande livskriser av skiftande karaktär liksom. Och det är faktiskt väldigt rogivande att sitta och titta på kakaofrukter och sköldpaddor och prata om livets mest meningslösa ting. Det enda vi kom fram till var att vi måste sätta oss på ett plan i riktning från sverige och mot något sydligare och varmare land i hopp om att det skulle lugna våra nerver. På väg hem från växthusen tog vi svängen förbi The English Shop, och hej och hå vad mycket roliga saker! Vi båda drabbades av en släng nostalgi och tänkte tillbaka på vår tid i England förra året. Fanny köpte en Doubledecker (det vi praktiskt taget levde på i England och som var den bidragande orsaken till att man gick upp så pass många kilon som man gjorde under den vistelsen). Jag höll mig borta från den och köpte mig en påse med riktiga Jelly Beans. Dessa ska intas med andakt och jag ska noga läsa på vad det är för smak innan den stoppas i munnen.

(Men bara vetskapen om att det går att få tag på Doubledeckers i Göteborg är oroväckande.)

No comments: