30 August 2007

Dagens rätt

Dagens celibration är min farmor och farfars 60-åriga bröllopsdag. Tänk om och när man varit gift så länge. Om man ens är gift.

Dagens ord såg jag på en tågvagn; "Dream box". Tyckte på något vis att det var väldigt fint och så.

Dagens situation upplevde jag från tågfönstret. Tåget åkte på en bank, nedanför ser jag först en cykel; "aha, bärplockare" slår tanken mig. Och mycket riktigt så står en bärplockare med ändan i vädret inte långt ifrån cykeln. Ytterligare en bit in mot skogen finns ett fält. Där står en bärätare. En jätteälg. Det är uppenbart att både älgen och bärplockaren är omedvetna om varandras närvaro. Älgsituationer ska man passa sig för.

Dagens ärkepucko är ett drägg på cirkus 16, med en prilla större än sin näsa instoppad under en finnig överläpp. Han kollar oförskämt mycket åt mitt håll och när jag kastar en irriterad blick på honom tar han chansen att försöka imponera på mig. Han får med viss svårighet in hela näven i munnen.

Dagens möte ägde rum på stationen där Carro möter mig och utbrister "nämen, VÅGAR du verkligen åka på samma tåg som Stockholmare?". Vi åker snabbt och köper mat. Vår favoritsysselsättning.

Dagens pinsammaste var smygpremiären av "Ensam mamma söker" på 3:an. Med sockersöta små glimtar ur hur kärleken bör se ut fann Carro och jag med viss rysning de mest komiska inslag och medan vi satt där under filten ihopkurade och asgarvade. Helt klart en serie som man MÅSTE följa.

No comments: