02 August 2007

Vägvisare till höger hjärtkammare

Jag pekar. Däråt! Däråt vill jag gå!

Men du bara står där bredvid som ett frågetecken, vänder dig om och tar en helt annan väg.

Dumt!

Jag gör ett sista försök och rispar pilar i gruset. Lägger ut stenar som kännetecken och sätter upp neonfärgade vimplar som vägvisare.

Ser du nu? Ser du åt vilket håll jag menar?

Myrorna bygger sina stackar i söderläge. Såvida det inte är stjärnklart så går det liksom inte att navigera efter stjärnhimlen. Nä, myrorna finns där oavsett värsta tjocka molnen. Smarta små rackare det där.

Jag önskar jag var en myra. Då finns det bara ett håll att bygga stacken på. Det rätta hållet (enligt dem ja!).

Jag ger upp. Jag ställer mig här och kramar ett träd så länge.

Men gå du för all del. Jag väntar här.

No comments: