24 August 2007

Båtbesök från andra sidan

Mina små pärlor kom från "the other side" för att hälsa på mig i min båtbubbla. "Gratis är gott" sa det och knatade nöjt ombord. Men de glömde småkakorna! Hör bara, de GLÖMDE kakorna!Jag har ju längtat i evigheter efter lite gott från andra sidan landgången, särskilt när jag vet att de bakat som små tokar hemma hos Fanny. Men icke. Hoppas de inte är slut innan jag hinner gå av båten. Risken finns. Men det var mys att ha dem här och få visa dem min sommarvärld. Med huvuden på sne låg vi på båttaket, vilade ögonen på en djupblå himmel och slurpade i oss solens (sista?) sommarstrålar tills vi nästan smälte bort.

"Om någon skulle hoppa i vattnet märker man det då?", frågar Annika och en halvtimma frammåt diskuterar vi hur man skulle sjunka snabbast. Muntert, jag vet, men hysteriskt roligt (tyckte vi då i alla fall). Fanny röstade för att knyta fast en öl i varje lem, möjligtvis binda fast ett lock öl på fötterna. Dessutom är öl billigt. Jag menade på att ett par vodkaflaskor borde väga betydligt mer än öl men att det skulle bli ganska dyrt. Vi enades sedan om att det mest effektiva skulle var att knyta fast bag-in-box viner lite här och där. Billigt och effektivt. Lite smått sjukt, jag ber om ursäkt, men det var lite roligt då i alla fall.

1 comment:

Anonymous said...

Det var en finfin dag min älskling <3