28 August 2007

Internethungrig

Det här med wireless internet. Det är ju bra när det fungerar. Som till exempel nu, när jag sitter på tåget hemmåt Bölet för femtioelfte gången i rad. Men det är ju mindre bra att det själv väljer vilka webplatser som jag får komma in på. Aftonbladet funkar INTE. Därför kan jag inte skriva om artiklar som handlar om saker-ni-inte- visste-att-ni-ville-veta. Expressens sida funkar alldeles utmärkt men den är inte lika rolig. Jag kommer heller inte in på Göteborgs Universitets hemsida. Jag vet att jag börjar skolan på måndag klockan nio noll noll. Annars har jag inte en susning om hur mitt liv kommer se ut de närmsta veckorna. Detta är aningen opraktiskt då i princip allt som har med skolan att göra ligger ute på portalen. Jag gillar min lilla dosa som innehåller en så stor värld. Jag vill helst inte klaga. Men visst blir man lite småirriterad när man inte kommer in på sidor man behöver.

Tyvärr kan jag inte rå för att jag är så beroende av världsliga ting. Det är inte bra för min feng shui, det är jag väl medveten om. Men jag gillar faktiskt mitt mobila internet alldeles för mycket för att kunna hålla mig borta från det.

No comments: