09 August 2007

På en båt

Jag har just ägnat cirka 15 minuter åt att pricka i en lista på "vad jag har gjort av 100 saker". Men sedan insåg jag att det inte alls var någon rolig lista att lägga upp på bloggen i vilket fall som helst.

Det är läskigt lugnt här ute på havet. Vattenytan är spegelblank sedan vi gick på i tisdags och det har varit otroligt vackra solnedgångar. Kusligt lugnt. Lugnet före stormen. Jag bara väntar på att något stort ska dra ner båten till djupet och endast lämna en Stena-flagga guppandes på ytan som spår. Jag har sett alldeles för mycket på TV. Jag vet.

Tilda tog till saxen och klippte mitt blonda bebishår mot en kostnad av ett glas vin. Billigt och bra och fint blev det. Som förut fast kortare. Vi satt och kollade på Gilmore Girls och åt godis när hårtussarna flög av mitt huvud och landade så fint på golvet och överallt annars i min hytt. Tur att man är städerska och kan det där med att städa.

Imorrn bitti traskar jag av båten. Men bara för dagen. Jag var helt enkelt bara tvungen att bli sjuk och behöva gå till vårdcentralen för att införskaffa penicillin. Jag försökte mig på att trycka i mig ett paket tranbärsjuice på en liter som jag fick utav baren. Jag inbillade mig att det skulle hjälpa, men det enda som hände var att jag inte orkade äta någon middag efteråt. Men att gå av en stund passar mig fint. Jag behöver andas lite landluft. Lite avgaser från Järntorget och få åka spårvagn. På vägen tillbaka, "hem till båten", köper jag med mig thaimat till alla. Det är väl snällt gjort av mig?

No comments: