20 August 2007

Krusbärsmarmelad

Det är måndag idag. Och det är ju bra för de som gillar måndagar.

Jag sitter och äter frukost och skriver blogginlägg med pekfingermetoden. Hade det inte varit någon god frukost hade jag förmodligen skippat den helt. Men kära lilla mamma skickade med mig nybakt bröd och hemmagjord krusbärsmarmelad, och en frukost som så krävs att ätas med andakt.

Det bor en liten längtan i mitt inre som egentligen bara vill ut ut ut. Men jag har tagit mitt förnuft till fånga och kommit fram till att det är lika bra att kapsla in den där längtan i bubbelplast och frigolit. Så att den inte går sönder. Så att den inte krossas. Eller ens får en liten repa along the way, så att säga. Men samtidigt knyter jag fast tyngder i min inkapslade längtan så att den inte flyger iväg. Det vore nämligen väldigt dumt.

Så så är det.

No comments: