05 August 2007

Vilse i pannkakan

Jag kan inte riktigt bestämma mig för vad jag är på för humör idag. Jag var glad, men så blev jag lite ledsen. Och eftersom jag egentligen inte har någon anledning till att känna mig ledsen så vet jag inte riktigt vad. Knas.

Jag borde ta mig samman och ta mig an diskberget från gårdagens grillkalas. Det var en väldans lyckad tillställning om än något hastigt påkommen. Men nu är i alla fall klotgrillen invigd, och för den som undrar så går det alldeles utmärkt att grilla på balkongen. Tommy var lite orolig att mina grannar skulle stoppa döda måsar i min brevlåda efteråt, men inga måsar har trillat in genom dörren...än.

***

Vinden har mojnat nu. Jag sa ju att den skulle göra det. Och jag gjorde som man skulle; hålla hårt i det man har för att det inte ska blåsa bort.

Jag släppte ju trädet för att gå din väg, men jag vet inte. Nu blev jag osäker igen. Är det här verkligen den väg som finns utritad på kartan? Alla dessa himla träd. En skog. När allting ser likadant ut så går man lätt vilse.

Var är du? Var är jag?

No comments: