01 September 2007

En fredag i Linné

Jag och Lisa har haft en grekisk hejdå-middag på "Lilla Tavernan". Med en bunke (notera att det var en bunke och ej en karaff) med vin. Vi åt tills vi nästan inte kunde stå på benen och sen så promenerade vi neråt Linnégatan i nattmörkret. Det var mysigt, nästan som i utlandet. Vi hamnade på Respket. Där de har fula stämplar som visar att man varit där. Vi drack "frangelico" med mjölk och något annat som jag glömt. Sedan drack vi något annat som jag också har glömt. Sedan gick vi på toaletten och diskuterade städning. En städkollega dök upp. Gud va annorlunda folk ser ut i civila kläder och inte i Stenablåsan. Vi har helt klart finare toaletter på Stena Line. För en sekund eller två funderade vi på om vi skulle säga det till vakterna, men vi behöll det, moget nog, för oss själva och fnissade åt att tvålkoppen minsann sitter bra mycket bättre till hands på Danicas toaletter. Säg mig, har jag blivit skadad nog av att jobba där?

No comments: