28 September 2007

Flickan/tanten (?) ovanpå

Min granne ovanpå är en tant. Eller inte. Jag har inte lyckats lista ut vad hon är för något. Hon skulle passa att vara med i Christer i P3's fördomsprofil, för det är näst intill omöjligt att placera henne i något fack. Jag vet att det är en 'hon', i alla fall enligt namnet på dörren. Enligt utsagor ska hon vara en tant i sina bästa år. Men jag får liksom inte ihop det. Hon är uppe sent på nätterna, det är oftast inte tanter. Hon är uppe tidigt i ottan, det är oftast tanter. Hon lyssnar på Laleh, det gör oftast inte tanter. Men hon lyssnar också på P1 och diverse program, och det gör ju tanter. Hon hasar med fötterna i golvet, det gör tanter. Men ibland hörs "hoppande ljud", och oftast gör inte tanter hoppande ljud. Jag förstår inte...

No comments: