18 September 2007

Intresseklubben antecknar

Vårt svenska höstväder har fattat grejen. Regna på natten, sol på dagen.
Ey, vi tar det igen. Bara för att vara på den säkra sidan.
Regn på natten alltså, och sol på dagen! Piece of cake.
Det blir inte så mycket enklare än så. Hoppas vädret kan hålla sig på mattan bara.

Det var jag och endast jag som gick påbylsad med tjock halsduk och handskar när jag gick genom staden nu på eftermiddagen. Alla andra satt på uteserveringarna, såg snygga ut i solbrillorna de köpt på höstrean och lapade höstsol för hela slanten. Men denna gången ska jag icke låta mig bli lurad. Jag vet nog att en lantent halsfluss bara väntar på att få ta mina halsmandlar i ett nafs.

Spårvagnsdialoger börjar bli något av ett expertområde. Någon gav mig en hitlerhälsning på spårvagnen igår. "Idiot" muttrade jag och kastade en blick med mitt svartaste öga. Fyllegubben som utfärdat hälsningen kastade ett lika svart öga tillbaka och sluddrade något i stil med
- Eflss....ja veeet minsann va du bor".
- Idag kanske, men inte imorrn när du har minnesluckor" mumlar jag tillbaka.

No comments: