07 December 2006

Oväder i majorna

Mitt dåliga humör tvingade mig att stanna hemma idag. Hade jag mött Fröken C och Fröken E i datasalen som planerat hade jag garanterad tagit kål på dem inom en minut. Istället tvingade jag mig själv till att sova och sova och sova tills jag var mer än klarvaken. Men jag var inte på bättre humör för det och ur mitt inre slungades blixtrar åt höger och vänster. Olyckligtvis träffade blixarna fel...

Hur som helst sitter jag här med min pepparkaksburk och är ynklig som vanligt. Jag vågar inte dyka upp på Brahegatan, rädd för att min blixtrar ska sätta julgodiset i lågor likt mattan fattade eld förra nyår. Så det är för julefridens skull jag stannar hemma och tänker över mina synder.

Dagens julklappstips:

En, två eller varför inte flera utsläppsrätter
Magiska men ekologiska tvättmedelspärlor
Ett träd; en tall för 200 kr eller en björk för 50 kr

No comments: