14 December 2006

Buuurned

Under några få timmars tid har jag lyckats få två glada kassörskor att gå hem och vika sig av skratt. Fråga mig inte hur jag lyckas, men jag antar att jag har någon slags programmerad klantstämpel inuti mig.

Husaren. Tack-för-maten-kaffe och syndar-kakan ska inhandlas för tjugo kronor. Jag sträcker mig efter kannan med nybryggt kaffe trots den lilla slurpen som finns kvar i den andra kannan.
- Du måste ta från den andra kannan först, säger kassörskan och tar bort kannan med det nybryggda kaffet.
- Eh? Jaha...det visste jag inte.
- Hehe, näääää....jag bara skojar. Klart du får ta från det nya kaffet. Jag skulle bara testa.
Jättekul. För henne. Men vid närmare eftertanke. Tack och lov att det finns lite humor kvar i vår bittra värld.

Granit. Kundkväll och 25 % off på hela sortimentet. JAG fick en alldeles egen inbjudan som gällde mig och en vän. Det får man om man är anmäld som prenumerant på granit.se. Länge och väl studerar jag sortimentet och bestämmer mig för att ett par nya yogabyxor, ett boxarlinne och en ögonmask blir mitt kap denna generösa kväll. Väl framme i kassan sträcker jag fram min skrynkliga utskrift till inbjudan för att visa upp att jag minsann tillhör den utvalda skaran.
- Jaha, den hade du inte behövt, säger kassörskan och fortsätter, det gäller ju ändå alla.
BUMMER!! Här har man gått i tron om att man är speciell. Och får gå på lite speciella kunkvällar med lyxig rabatt. Men nejdå, rabatten gäller för alla och jag tillhör återigen de vanliga dödliga.

För övrigt så vill jag tillägna Fröken C och Brandmannen ett par rader. Ni får mig att le och längta efter det där speciellt. Jag är mycket för speciella saker som ni märker. Hur som helst så är ni lite av mina idoler.

No comments: