19 December 2006

Att vara en del av Sveriges ekonomi

Det har inte blivit tid över att göra några egna julklappar iår. Så, materialist som jag är kastade jag mig ut i julhandeln i förmiddags...tillsammans med alla andra tusentals människor som också är materialister. Jag gick där och var en del av julsrushen, var en del av Sveriges ekonomi, och trots att det krävdes vassa armbågar för att slå sig fram på gatorna kunde jag inte låta bli att vara nöjd. Idag var enda dagen jag skulle ha möjlighet att hinna handla några julklappar, och enligt min tidsplan hade jag exakt tre timmar på mig att shoppa loss mina obefintliga pengar. Det lyckades...nästan. Med tjugo minuters marginal.

När jag kom hem låg posten på dörrmattan. Den bestod av ett julkort från Stena Line och mina kära chefer, och en julgåva från Poseidon. Härligt! Julgåvan bestod av en mycket röd och glansig penna i ett litet fodral. Jag har aldrig fått en gratispenna av detta slag innan, och kunde inte låta bli att bli lite rörd. Jag sitter just nu och gottar mig i tanken att jag...lilla jag, faktiskt är värd ett julkort från Sten Allan Olsson och en julpenna (om jag använder den ska jag använda den med andakt) från Poseidon.

Lussekatterna är på g. De bakades med kärlek och till rytmer av Franz Ferdinand och Strokes.

No comments: