02 December 2006

Dammråttor och gröna fingrar

Min typiska västerländska masskonsumtion får ångesten att krypa in genom ögonen och öronen. Samtidigt så kan jag inte låta bli att vara barnsligt förtjust i alla energislukande juleljus.

Jag har pysslat och donat och dagen till ära plockat fram dammsugaren och sugit upp, ialla fall de flesta, Orvars (dammråttor, för den som inte visste). Det lilla julpynt jag äger har jag dekorerat med i fönsterna. Och när jag stod och hängde över mina ledsna blommor fick jag dåligt samvete och började plantera om skrällerna. Vissa av dem fick en total makeover, och eftersom mina fingrar inte har en nyans grönt i sig så får framtiden utvisa huruvida de kommer trivas i sina nya miljöer och med sitt nya utseende.

Imorrn ska det glöggas, käkas pepparkakor tills man blir alldeles from och strutta omkring på Hagas julmarknad med Drottning Silvia.

No comments: