22 March 2008

Den som väntar på nåt gott väntar alldeles för länge

Jaha. Här har jag gått och längtat efter en filmpremiär sedan jag läste boken med samma namn, Låt den rätte komma in av John Ajvide Lindqvist och så har man väntat förgäves. Jag lät bli att se den på filmfestivalen i Göteborg eftersom jag just då enbart hade läst halva boken. Men på den trailer jag kunde hitta på Youtube stod det "premiär våren 2008" och på Imdb står det "release date April 2008", så jag tyckte det var okej att missa den just då.

Trodde jag.

Men när jag kollade upp det vidare idag så står det lite käckt på SF:s hemsida "216 dagar kvar till biopremiär" (för den som är snabbtänkt: 24 oktober). Jag kunde inget annat än att ge ifrån mig en enorm suck.

Men för er som inte läst boken ännu, så kan jag rekommendera den varmt. Ja, ni hinner ju läsa den innan filmen har premiär i alla fall. Jag rekommenderar också att ni har någon att hålla i handen när ni sover efter att ni lagt boken på nattygsbordet och släckt sänglampan. Jag hade det INTE och fick sviter därefter.

No comments: