10 March 2008

Att infiltrera och operera

Min granne ovan, tanten där uppe, äger två cd-skivor; en med Daniel Lemma och Lalehs första. Om hon inte lyssnar på någon av dessa så lyssnar hon på P1. Och jag måste säga att det hela har dragits till en gräns där jag faktiskt föredrar de stunder hon lyssnar på P1. Jag håller på att bli lite smått galen av det begränsade utbudet som snurrar på repeat ungefär fem gånger dagligen på en ytterst klanderlig ljudnivå för mitt pluggande. Idag funderar jag allvarligt på om jag ska bränna ut Lalehs senaste skiva och stoppa ner i brevlådan tillsammans med en ovanligt trevlig post-it lapp undertecknat hej hopp gummisnopp/grannen nedan. Operation musikinfiltration. Samtidigt bör jag nog bränna ut lite Jack Johnsson, lite Ane Brun och även lite av Winnerbäck när jag ändå är på hugget, för variationens, husfridens och grannsämjans skull.

Om någon hade lämnat mig ett gediget utbud av bra musik i min brevlåda hade jag blivit löjligt glad, bäst att hoppas på att tanten ovan är av samma skrot och korn som jag själv.

No comments: