06 January 2008

Tillfälligt avbrott, reparation pågår

Mitt bloggande råkade ut för ett smärre haveri dagarna innan jul, som ni säkert har märkt. Jag skulle kunna skylla på den stressiga julen (som alla andra gör i och omkring dessa bråda tider), men faktum är att jag då skulle ljuga. Min jul har varit allt annat än hektisk och mest bara varit alldeles oförskämt slapp med god mat och underbart sällskap. Nej, det är lika bra att ta tjuren vid hornen och erkänna att jag drabbats av någon slags odiagnostiserad skrivkramp. Om jag tänker efter så är inte jag den enda som drabbats av denna skrivkramp. För att jämföra mitt banala bloggande med större kvällstidningar (ofta med ungefär lika banala inlägg som i min blogg, kanske min blogg många gånger till och med har ett större djup och engagemang än tidningarna, nåväl...) måste jag påpeka med hela handen att även dessa erkända kvällstidningar har haft uppenbar idétorka när löpsedlarna under större delen av julen har präglats av: "Tio sätt att bli av med jul-kilorna", "Anti-rynkkrämen som gör ditt ansikte slätt på mindre än tre veckor" och "Känd artist talar ut om sitt chokladmissbruk".

Jul och nyår har nu passerat med god marginal, min tröttsamma uppsats och de tio senaste veckornas slit ska lämnas in i morgon vilket betyder att jag inte har några fler ursäkter för att inte ta tag i att reparera min bristande fantasi och bota min skrivkramp.

Från och med...nu.

No comments: