13 January 2008

Fyra önskningar

Jag har suttit och norpat ögonfransar för att kunna önska mig något och sedan blåsa iväg dem med vinden. Jag har varit ute och letat fyrklöverblad under den lilla snö som är kvar på backen. Samtidigt har jag undvikit att gå under stegar, lägga nycklarna på bordet och jag har varit ytterst försiktig med min fickspegel för att den inte ska gå i tusen bitar. Allt för att kunna slurpa i mig lite lycka och undvika olycka. Jag vet inte riktigt hur det går.

Jag har blåst iväg tre ögonfransar. Och jag vet vilken klöverplanta jag ska gå till på gräsmattan för att hitta fyrklövers - jag hittade en. Fyra önskningar - men inte fyra olika önskningar. Jag har använt alla fyra önskningarna till en och samma sak.

Men jag kan inte berätta vad det är. Det betyder otur. Och otur är någonting jag ska försöka hålla mig borta från resten av året. Om bara denna önskan kan slå in.

Jag känner mig så olycklig.

No comments: