23 January 2008

En liten hund med stora vänner

Idag har jag varit hundvakt åt en liten Jack Russel - Jack (inte lika påhittigt namn som "White Russian" men sen är ju också min humor ett slag för sig). Jack är en väldigt liten hund med en väldigt stor personlighet. Och han har blivit bästa kompis med min svartvita kohud som ligger på mitt vardagsrumsgolv och han liksom "knorrar" förtjust när han rullar omkring på det och tänker säkert "Åå, en jättehund!". Jag försökte mig på att vara snäll och köpte honom ett litet ben för att distrahera honom från kohuden men det var tydligen inte så uppskattat och det första han gjorde var att gömma det under mina skor i hallen utan minsta tugga för att sedan gå och lägga sig på kohuden igen.

Den där tvåsamheten gör sig påmind var jag än är.

No comments: