20 December 2007

Poseidon, ankan och jag

De senaste dagarna har jag fått, inte en...utan hela två för tidiga julklappar! Den ena var inslagen i tomtepapper och med snöre och allt. Den andra damp ner i brevlådan i en vakumförpackad plastförpackning med ett medföljande brev tryckt på rött A4-papper.

Inuti min första julklapp dolde sig en badanka. Men inte vilken badanka som helst! Det är badankan som man inte visste att man behövde och nu när jag har fått den kommer vardagen aldrig bli sig lik. Den är gul och ser ut som en badanka brukar göra, men den har oanade talangen då den kan mäta badtemperaturen (BÅDE celcius och Fahrenheit!) samt har en radio (BÅDE AM- och FM-band!). Helt plötsligt blir det lite roligare att duscha på morgonen. Jag funderar på att köpa kompletterande halkskydd till badkaret då risken finns att man rockar loss, trillar och slår huvudet i kaklet. Jag testade badankan igår kväll när jag tog mig ett värmande bad. Den knastrar lite när den guppar omkring på vattenytan och det är lite si och så med mottagningen. Dock märkte jag efter en liten stunds experimenterande att jag kunde sträcka upp ena benet som antenn och då blev mottagningen perfekt. Så där låg jag i mitt skumbad med ena benet uppe i luften och skålade med Lugna favoriter som ljöd från badankans bakhuvud. Det var en mycket mycket fin julklapp och jag blir glad varje gång jag ser den.

Den andra julklappen kom som sagt vakumförpackad. På det röda följebrevet stod det God Jul från Poseidon. Förra året fick jag en penna utav Poseidon. Den var väldigt användbar. Detta året fick jag en fleacefilt med Poseidon-loggan på. Det var ju väldigt generöst av dem, men jag vet inte riktigt när jag ska ha den bara. Jag hoppas inte de tar illa upp om jag säger att det inte är så fint att ha en fleacefilt med Poseidon-loggan hängandes över armstödet på soffan. Däremot kan jag ju alltid ha den som en picknickfilt!

No comments: