09 December 2007

Vad har hänt med tiden?

Om det finns någon med förmågan att frysa tiden, om än bara för en kort stund, så är det hög tid att träda fram och göra något åt saken. Tiden springer mer eller mindre ifrån mig och jag vet inte alls hur jag ska kunna råda bot på den stress som blivit ett vardagligt moment i mitt liv. Jag skulle ju pyssla och jula hela december. Jag skulle baka lussekatter, koka knäckt, göra massa annat gott och roligt! Men jag hinner banne mig inte! Och framtidshetsen? Ey! Don't push it too far!

Vi gick på julkonsert med Unikorus i Hagakyrkan igår. Stämningsfullt och så vackert att mina små hår bakom örat ställde sig rakt ut. Vi glöggade och knaprade godsaker hos Fanny sen, men med stressen rinnande i blodet blir jag trött bara efter ett litet minitag och jag gick hem för att krypa ner under täcket och vila min utmattade kropp. Jag vaknade av att syster ringde vid 10.15 och var i julklappstagen....tur att det finns dem som tänker på det. Jag måste ge båda mina systrar en eloge för deras insatser iår. Jag har liksom bara glidit med och sluppit tänka på det mesta.

Nu ska jag sätta mig och söka lite jobb. Vuxet värre.

No comments: