09 July 2007

Regler är inte till för att brytas

Okej. Jag tror jag har kommit på den ultimata lösningen på mitt materialistiska problem: varje gång jag köper något ska något annat kastas/ges bort. Om jag köper en tröja så måste jag alltså offra något annat klädesplagg. Om jag köper en pocketbok, måste en annan pocketbok ryka.

Det blir ju lite problematiskt i vissa fall, men generellt bör det vara fullt möjligt att tillämpa min nya regel.

Ikväll har jag rensat ut min garderob. Två papperskassar ska skänkas iväg. I vanliga fall brukar jag vara stenhård med att plocka bort grejor, men efter nån dag eller så drabbas av ånger och börja plocka ur saker från kassarna igen. Det ska INTE hända nu! Jag ska springa iväg med dem så fort jag bara kan (rimligtvis imorrn) så att jag inte har möjligheten att börja plocka ur saker igen.

Ett annat projekt blir att plocka bort allt annat onödigt krafs från vinden. Där ska bara stå tomma kartonger och nån enstaka kartong med grejer jag verkligen inte kan eller vill göra mig av med.

Det är helt klart ett problem, men det är bara att bita i det sura äpplet. Det bådar inte gott att redan, vid 21 års ålder, ha samlat på mig så mycket.

No comments: