21 July 2007

En fredagskväll

Vi skulle grilla, båtfolket och jag. Men vi hade glömt att köpa mat att grilla. Så det blev att knata till ica och handla nåtogt som vi kunde grilla det första vi gjorde. Vi skulle spela kubb, och det gjorde vi också. Andra laget fuskade, men vi vann ändå. Drottning Silvia kom och grillade grönsaksbiffar med oss. Till efterätt hade jag grillad banan med choklad i. Jag är sådan mästerkock.

En stor eloge till Kings Head. Det funkar alltid. Afterwork som party inpå småtimmarna. Sedan blev det Publik och vidare till Uppåt Frammåt. (As Always). Jag och Drottning Silvia vandrade armkrok genom Göteborgs horkvarter. För det finns sådana kvarter har jag fått lära mig. Och mycket riktigt satt det ensamma män i sina bilar längs gatan och spanade. Jag gick snabbt förbi, rynkade på näsan och undrade "undrar hur många kameler jag är värd". Jag, Drottning Silvia och mojitos passar som handen i handsken. Det bästa med mojitos är all is och att glaset blir så kallt. Man kan liksom "isa" sig fram en gångväg genom att chocka folks överarmar med glaset. Det är egentligen en hemlighet.

Jag köpte en spontan brownie från 7/11 på vägen hem. Oförskämt god att mumsa i sig den sena timmen. Jag satt där på vagnen hemmåt, funderade ett par tusentals gånger på att hoppa av och göra något ytterligare skoj denna natt. Men jag gick ändå hem. Bestämde mig för att det fick vara nog med kalas för idag. En tidig hemgång, en tidig sänggång.

1 comment:

Anonymous said...

Haha, det tog en stund innan jag förstod att det var jag som var Drottning Silvia. Hua vad jag slängde mig med artighetsfraser! Vad bra du skriver förresten, skriv mer. Kramelikram.