30 July 2007

En välbehövlig paus

Jag har ont i min dammsugarmuskel på höger arm och det är alldeles omöjligt att lyfta den över huvudet. Egentligen kan man kort och gott säga att hela kroppen värker och gör ont. Det blir liksom enklare så.

Jag har utvecklat en förmåga jag inte trodde jag kunde lära mig. Att sova middag har tidigare varit ett överskattat koncept i mitt liv som jag förknippat med barn och pensionärer. Och även om jag har försökt tidigare så har jag aldrig kunnat somna. Nu däremot är 'sova en stund mitt på dagen' en oanad lyx och det tar mig inte mer än två sekunder förrän jag sover som en sten. Oftast hör jag mig själv snarka och tänker samtidigt "vad fantastiskt skönt det är att sova".

Inatt ska vi äta räkmackor, dricka varm choklad, mumsa biskvier och skratta hysteriskt åt lama skämt. Man är pinsamt lättroad som få här.

No comments: