31 July 2007

"Hem ljuva hem"

Ikväll har min värld slutat gungat under fötterna och med en Bacardi Apple under armen och ryggsäcken på ryggen knatade jag, något landsjuk, hemmåt i tisdagssolsken. Nu har jag skrubbat av mig båten under skållhett vatten med scrub och borste. Länge. Bacardin står på kylning i väntan på bättre tider och väskan ligger inslängd i garderoben.

Tips för den pysslige: det finns fin fina korsstygnsbroderier på Designtorget att köpa med inspirerande motiv. För mig hade motivet "Hem ljuva hem" funkat alldeles förträffligt just nu. Men för de som anser att ombyte förnörjer så erbjuder Designtorget motiv som "Helvetes jävla skit" och annat roligt.

Det är humor.

Med den humorn ska jag snart krypa ner under täcket och snuffsa in doften av hem och hjärta. Jag vältrar mig i vacker musik som får varje flickas hjärta att slå ett extra slag för allt det där himmelska

Regina Spektor, Samson
Hello Saferide, The Quiz

No comments: