09 July 2007

Med smak av det goda

Sista lediga heldagen innan jag går på båten i morrn kväll igen. Just precis när man fått smak på det lediga Göteborgs-livet och på nytt infört fika-kulturen i mitt liv. Jag har fikat mig igenom en hel vecka, alldeles oförskämt slött, och jag kommer nog gå på båten med släpandes fötter.

Jag försöker tyda lönebeskedet som damp ner i brevlådan alldeles nyss. Men det kryllar av siffror och minustecken (!?) och jag får inte alls någon ordning på det. Stena Line har i alla fall fattat att det blir knapert med pengar sista veckan innan löning och betalar därför ut lönen två gånger i månaden istället. En eloge.

Syster rättfärdigade mitt spraydejtande och övertalade mig att det faktiskt inte är någon dum idé. Det hela slutade med att vi konstaterade att "alla singlar faktiskt spraydejtar i smyg". Och visst finns det guldkorn som gömmer sig i sanden. Det vet jag med all säkerhet.

Jag har ignorerat min stökiga lägenhet ett par dagar då jag hellre sitter på ett mysigt fik med en kopp te. Men jag måste verkligen försöka få någon ordning på det hela innan jag går på och jobbar. Annars kommer jag bara förtränga hur det ser ut och kliva över tröskeln med en djup suck nästa tisdag.

No comments: