03 July 2007

Fint att vara hemma igen!

Äääääntligen hemma!

När jag tog spårvagnen hem efter att ha gått av båten kunde jag inte låta bli att ha ett fånigt leende på läpparna. Efter ett halvår är jag påväg hem, hem till min egna lilla lya. Så nu har jag kånkat flyttkartonger från vinden hela kvällen. Det var en ruskig tur att jag inte mötte någon i trapphuset samtidigt som jag stånkades bar ner en bråkdel av mina miljarder grejor jag äger. Jag har sett bättre ut än just då, menar jag.

Jag lyckades leta fram ett täcke, en kudde, lakan, badhandduk och lite annat smått och gott som är bra att ha. När man levt i en resväska i ett halvår är det egentligen allt jag behöver för att klara mig. Nu när jag packar upp ska jag ägna mig åt strikt feng shui. Det vet jag att kära syster tycker om. Hon ringde och välkomnade mig till min lägenhet precis när jag hade kommit hem. Och när jag berättade att jag hade lite havlrisiga blommor förkunnade hon direkt att det är dålig feng shui att ha risiga blommor, vilket resulterade i att jag på momangen ställde ut dem på balkongen istället. Det är allt bra fint här i min lilla stenkista.

Jag tror jag är kär i min lägenhet.

På min lediga vecka ska jag pyssla, fika, gå till banken, köpa skiva och annat skoj som man gör i staden!

2 comments:

Anonymous said...

Välkommen hem sötnos! Gud vad kul att ha dig inom räckhåll igen!
Puss F.

Ingrid said...

Vi vet ju alla tre att det inte var jag som var systern som välkomnade dig... *skäms*

Hoppas att du njuter av lägenheten och att vara hemma i Götet igen!? Vi (eller i alla fall JAG) kommer gärna en sväng och hälsar på dig under semestern! Du får gärna komma någon/några dagar till oss, Morgan och Majken kommer i v 31 ;-) men det är kanske bra om det är lite lugnt första veckan...

Kram kram