24 June 2007

Systrar

Jag har två systrar, sex och elva år äldre. Jag skulle vilja säga att jag var ett snällt och fogligt litet barn, som alltid höll sig i skinnet, men det kan jag inte. Och som minsta lintott i familjen var min högsta dröm att alltid få hänga med mina äldre coolare storasystrar. Det var inte deras högsta dröm. Men ibland, när mamma bönade och bad och jag hade extrem tur, kunde jag få vara med ett tag.

Det låter hemskt, men tyvärr kommer jag inte ihåg jättemycket av hur det var när min äldsta storasyster bodde hemma. Jag minns att hon hade en rosa knapptelefon fastskruvad på väggen och hur hennes balklänning (fniss!) såg ut. Jag kommer också ihåg hur den gröna avundsjukan kom krypande då mina systrar sadlade hästarna och red skogsprommenader, när jag fick stanna hemma och "nöja" mig med att borsta på min vita shettis Mysing. Medan min äldsta syster fortfarande bodde hemma delade jag och min mellansyster rum. Det kommer jag ihåg! Min rumshalva var täckt av lego, my little pony och bamsetidningar medan hennes var pyntad med okejpostrar på new kids on the block och tonårsprylar som klåfingriga lillasyster inte kunde hålla sig borta från. Det måste varit hemskt att dela rum med mig.

Nu har jag vuxit till mig lite och mina systrar uppskattar mitt sällskap lite bättre. Tur det! För vad skulle jag ta mig till utan dem? Jag och min äldsta syster har nyss suttit flera timmar och pratat om inredning som är något av hennes specialité. Hon har en mysig blogg som du hittar här!

Systrar är fint!

1 comment:

Ingrid said...

Hej lilla plutt! Kommer ihåg när jag en vår-vinter fick dra upp dig ur bäcken när du hade trillat i och din overall var alldeles genomblöt så du var supertung! Då var jag INTE glad!
Desto roligare var det att dela lägenhet med dig under mitt årliga gästspel i Göteborg!
Tur att vi har varann även om vi är suriga ibland... Kram från Ingrid