21 June 2007

Mitt nya klot

Ikea är en rolig affär.

Syster och jag och svängde förbi där idag och jag brände ett stort hål i min plånbok. Men för många slantar får man också mycket och fina saker. Fotpallen från Ektorp Bromma karvade störst hål i plånboken, grillen kom på välförtjänt andra plats och jag kan inte förstå hur mycket pengar ett antal småsaker kan skramla ihop till. Jag har alltså införskaffat klotgrill. Mina vuxenpoäng tickar på. Hur många poäng är en grill värd? Ett? Två? Tre?

Planerna för midsommar har ändrats MINST tio gånger sedan gårdagen. Dagens moderniteter skapar så mycket möjligheter och det blir liksom lite knepigt att bestämma sig. Nu ser det ut som om midsommar-balunset har landat på en plats på kartan....men det vet man inte förrän man är där.

Tur att jag har min grill.

Om alla planer går i stöpet tänker jag packa picknickkorg och vin, vaddera mig i regnkläder, ta klotgrillen under armen och sätta mig någonstans på någon ödslig plats. Det kallas inte för ensamhet. Det kallas för beslutsamhet!

No comments: