27 June 2007

Båtbubbla och plåster åt folket

Vi lever i en båtbubbla. Det är som det brukar här, föga förändras. Eller jo, vi har fått nya moppar. Medan det regnar på fastlandet, så blåser det bris här och vår båtbubbla guppar vidare. Vek som jag är tål jag inte de vaggandes (mini mini) vågorna utan har tillbringat större delen av dagen i ett halvillamående töcken. Jag är ingen riktig sjöman. Och kommer aldrig att bli. Kanske skulle jag satsat på tågvärd istället? Sjösjuka drabbar bara landkrabbor, så jag antar att jag är en äkta krabba. Eller erimitkräfta - hälften hav hälften land. Hur som haver knaprade jag snällt i mig knäckebröd, undvek att släcka törsten, satte mig en stund ute på däck för att sedan placera ett plåster över naveln. Plåster löser många problem.

Johanna! Kom å häng i mässen igen!

Skepp å hoj

No comments: