18 February 2009

För att uttrycka sig tydligt

Igår besökte jag min eventuella framtid i Stockholm och hade jobbintervju med en dundrande migrän. Jag vet inte hur bra jag skötte mig direkt, men jag försökte att inte skaka eller sluddra på orden alltför mycket (vilket är betydligt svårare än vad det låter trots att man varken fyllt sig själv med alkohol eller snortat kokain). Hur som haver. Min eventuella framtid kontaktar mig nästa vecka för besked.

Jag köpte jobbskor i måndags också. Det är alltså så jag motiverar mitt köp. JOBBskor. Skor att jobba i helt enkelt. Mycket praktiska svarta små saker och tämligen snygga.

- Jag skulle vilja testa de här skorna med en sån där frigolitsula.
- ...frottésula menar du?
- Japp.
Killen bakom disken tar fram sulorna, lägger i skorna och räcker tillbaka skorna för provning. De passar som en smäck.
- Ja, det blir bra. Men jag har redan ett par fritössulor hemma, så jag kan lägga i dem.
- ...frottésula menar du?
- Japp.

Vad har jag gjort av mitt svenska språk?

2 comments:

Ingrid said...

Kändes det bra då?

Åsa said...

Intervjuerna menar du? Ja...jo, det kändes helt okej. Utbildnings- och erfarenhetsmässigt är jag nog den de söker så om de inte uppfattade mig som en jättehemsk person så har jag nog goda chanser.